Sourcing

Zelf doen of uitbesteden? In één grote brok of in onderdelen? Over de voor- en nadelen van verschillende mogelijkheden voor sourcing is en wordt veel gediscussieerd. Taakstellingen en financiële doelstellingen zijn drijfveren voor veranderingen in sourcingsstrategieën. In werkelijkheid worden de beoogde doelstellingen vaak niet of beperkt gehaald door onvoldoende kennis  van de realiteit. Er is geen uniforme oplossing voor alle situaties en tijden. Een mooi rapport met het logo van een gerenomeerd bureau kan politiek overtuigen, maar geeft vaak onvoldoende zekerheid dat uw plan ook rekening houdt met de kosten en risico’s van de werkelijkheid. Solvendo Resultaatmanagers hebben veel ervaring met het adviseren rondom en het uitvoeren van in- of outsourcingstrajecten en zetten daarbij hun kennis en ervaring met het realiseren van (ICT-)projecten in.  Voorbeelden daarvan zijn het uitbesteden van telefoniediensten voor vele overheidsorganisaties, uitbesteden van kantoorautomatiseringsdiensten en het modulair sourcen van een grootschalig wide-area-netwerk.

Solvendo Resultaatmanagers heeft succesvolle sourcingsvraagstukken afgerond bij onder andere ING, Telem, Telesur en OT2006/OT2010.